نهالکو

مطالبی درمورد انواع نهال ها

نهالکو

مطالبی درمورد انواع نهال ها

نکاتی برای کاشت گوجه فرنگی - نحوه کاشت گوجه فرنگی

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۱۸ ب.ظ


گوجه فرنگی



گوجه فرنگی احتمالاً محبوب ترین سبزی تابستانی برای کارشناسان و تازه کاران است. هنگامی که خطر یخبندان گذشته و دمای شب بیش از 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) افزایش یافته است ، وقت آن است که به فکر کاشت گوجه فرنگی باشید. اگر در جنوب زندگی می کنید ، می توانید بذر گوجه فرنگی را مستقیماً در باغ بکارید. در مناطق خنک تر ، پیوند را تعیین می کنید و س questionsالاتی در مورد نحوه کاشت گوجه فرنگی ایجاد می شود.

نکاتی برای کاشت گیاهان گوجه فرنگی


هنگام کاشت گیاهان گوجه فرنگی برای مصارف خانوادگی ، این یک نکته مفید است. اگر فقط میوه تازه می خواهید ، برای هر نفر در خانواده خود حدود سه گیاه خریداری کنید. اگر به دنبال میوه برای پردازش هستید ، برای هر نفر از پنج تا ده نهال نیاز دارید.

قبل از اینکه در مورد نحوه کاشت گوجه فرنگی صحبت کنیم ، بیایید در مورد اینکه قبل از کاشت به دنبال چه چیزی بگردیم صحبت کنیم. گیاهان گوجه فرنگی باید مستقیم و محکم و دارای ارتفاع شش تا هشت اینچ (15 تا 20.5 سانتی متر) باشند. آنها باید چهار تا شش برگ واقعی داشته باشند. این شش بسته سلولی به همان اندازه گوجه فرنگی که به صورت جداگانه رشد کرده است پیوند می شوند. کاشت برای هر دو یکسان خواهد بود ، اما اطمینان حاصل کنید که گلدان پیت را از قسمت بالایی فرد جدا کرده و یا مطمئن شوید که در زیر سطح خاک قرار دارد.

نحوه کاشت گوجه فرنگی


هنگام پرسیدن در مورد نحوه کاشت گوجه فرنگی ، اولین سوال این است که عمق آن تا چه اندازه است. گوجه فرنگی توانایی رشد ریشه در امتداد ساقه خود را دارد ، بنابراین هنگام کاشت گیاهان گوجه فرنگی ، گیاه را به صورت عمیق بکارید. درست تا اولین مجموعه برگها. این امر از آن نهال گوجه فرنگی لگی مراقبت می کند. اگر گیاه بیش از حد طولانی و لرزان است ، یک سنگر کوچک حفر کنید و گیاه را در کنار آن قرار دهید ، آن را به آرامی در زاویه درست خم کنید. ساقه را در این حالت دفن کنید و دو برگ اول را در معرض دید قرار دهید. برخی از باغبانان معتقدند که آن دسته از گیاهان مبتدی ، گیاه سالم تری نسبت به گیاهان با فرم جمع و جورتر تشکیل می دهند.

نهال های خود را با محلول ضعیف کود فسفر بالا آبیاری کنید. اکنون زمان انتخاب پشتیبانی شما است: سهام ، قفس یا پشتیبانی نشده. فاصله کاشت نهال گوجه فرنگی از هم فاصله دارد و به حمایت انتخابی شما بستگی دارد. اگر تصمیم دارید از قفس یا چوب استفاده کنید ، اکنون آنها را قرار دهید تا بعداً به ریشه های در حال رشد آسیب نرسانید.

گیاهان گوجه فرنگی چقدر باید باهم فاصله داشته باشند؟


فاصله گیاهان هنگام کاشت گوجه فرنگی با قفس باید حدود 3 فوت (1 متر) از یکدیگر باشد. لکه گیری فقط به 2 فوت (0.5 متر) بین گیاهان احتیاج دارد. هنگام رشد نهال ، گیاهان را به سادگی به ساقه های آنها ببندید ، اما وقتی که نهال ها را تنظیم می کنید ، رده ها را تنظیم کنید. اگر بوته های گوجه فرنگی بکارید تا به طور طبیعی رشد کند ، به گیاهان 3 فوت (1 متر) و 5 فوت (1.5 متر) بین ردیف ها نیاز خواهید داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۷
علی عزیز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی