نهالکو

مطالبی درمورد انواع نهال ها

نهالکو

مطالبی درمورد انواع نهال ها

در حال پرورش و برداشت انگور هستید؟

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵ ق.ظ

انگور

انگور نه تنها برای خوردن، آب گیری و شراب سازی فوق العاده است ، بلکه یک گیاه زینتی زیباست. به یاد داشته باشید که هرس انگور نیز مهم است. نحوه پرورش و هرس انگور را ببینید.

انگورهای انگور بازنشسته توفان آتلانتیک نه تنها میوه های شیرین و همه کاره تولید می کنند ، بلکه عنصری از درام را به یک باغ یا منظره اضافه می کنند. آنها پرورش دهنده ای نیرومند هستند و با هرس مناسب ، ظرف چند سال به راحتی میوه می دهند و 30 سال یا بیشتر دوام می آورند!

برای باغبانان خانگی ، سه نوع عمده انگور در نظر گرفته شده است: هیبریدهای آمریکایی (Vitis labrusca) ، اروپایی (V. vinifera) و آمریکای فرانسوی. انگور آمریکایی بسیار سرد است ، در حالی که انگور اروپایی - معمولاً برای شراب بهتر از میز است - در مناطق گرم ، خشک و از نوع مدیترانه ای به خوبی عمل می کند. دورگه ها معمولاً مقاوم به سرما و مقاوم در برابر بیماری هستند ، اما به اندازه انگور اروپایی خوش طعم نیستند. نوع دیگری که در ایالات متحده پرورش می یابد ، Muscadine (V. rotundifolia) است که بومی جنوب ایالات متحده است. پوست ضخیم انگور Muscadine آن را برای استفاده در مربا ، شراب یا سایر محصولات فرآوری شده انگور مناسب تر می کند.

مطمئن شوید که انگور انگور را از یک مهد کودک معتبر خریداری کرده اید. گیاهان پرانرژی و 1 ساله بهترین هستند. گیاهان 1 ساله و کوچکتر ، ضعیف تر ، اغلب در مهد نگهداری می شوند تا یک سال دیگر رشد کنند و سپس به عنوان سهام 2 ساله فروخته می شوند. در صورت امکان سهام بدون ویروس را تصدیق کنید.

مشتاق شروع کار هستید؟ ما نکات زیادی برای پرورش انگور در حیاط خانه شما داریم!

کاشتن


در اوایل بهار انگورهای خاموش و انگور انگور را بکارید.
اکثر انواع انگور از خود حاصلخیز هستند. برای اطمینان ، هنگام خرید انگور س askال کنید که آیا به بیش از یک گیاه برای گرده افشانی نیاز دارید؟ سایتی با آفتاب کامل انتخاب کنید. اگر نقطه ای با آفتاب کامل ندارید ، مطمئن شوید که حداقل آفتاب صبحگاهی می گیرد. مقدار کمی سایه بعد از ظهر صدمه ای نخواهد دید. خاک شما باید عمیق ، زهکشی خوب و سست باشد. شما همچنین به گردش هوا مناسب نیاز دارید. برای رشد رو به بالا ، انگورهای انگور باید به نوعی پشتیبانی آموزش ببینند. این امر همچنین خطر بیماری را کاهش می دهد. حمایت باید در زمان کاشت انجام شود.

یک گزینه یک پارچه باتوم یا درختکاری محکم است. درختکاری ممکن است دو ، چهار یا شش پست داشته باشد ، بسته به اینکه به خانه متصل باشد یا ساختار دیگری. قسمت فوقانی را می توان با اسکلت های چوبی 2 اینچ در 4 اینچ محکم نگه داشت و قسمت های آن را با تکه های چوب 1 اینچ در 2 اینچ محکم کرد تا شبکه ای برای رشد انگور ایجاد شود. برای ایمن سازی کل ساختار ممکن است به بریس های گوشه ای نیز نیاز داشته باشید. انگور را رشد دهید ، یک عدد در هر پست ، با انتخاب قوی ترین عصا. اجازه دهید سال اول به بالای پست رشد کند و همزمان با رشد ، آن را روی پست محکم کنید. اگر فضای کم دارید ، انگور را روی چوب بکارید. در کنار انگور انگور ، یک سفت محکم بریزید و آن را محکم وصل کنید. رشد انگور را به صورت عمودی نگه دارید. بگذارید تا سال اول انگور به بالای ساقه رشد کند و سپس آن را بالا ببرید. به 4 تا 5 عصای کناری اجازه رشد دهید. همه بقیه را بردارید. قبل از کاشت انگور ، ریشه آنها را به مدت دو یا سه ساعت در آب خیس کنید.
تاک های فضایی با فاصله 6 تا 10 فوت (16 فوت برای موسکادین).
برای هر تاک ، یک سوراخ کاشت به عمق 12 اینچ و عرض 12 اینچ حفر کنید. با 4 اینچ خاک سطحی پر کنید. ریشه های شکسته را برش دهید و تاک را کمی عمیق تر از آنچه در مهد رشد کرده ، در سوراخ قرار دهید. ریشه ها را با 6 اینچ خاک بپوشانید و پایین آن را بزنید. خاک را باقیمانده پر کنید ، اما این را لمس نکنید.
آب در زمان کاشت.

مراقبت


در سال اول کود دهی نکنید مگر اینکه خاک مشکلی داشته باشید. در سال دوم رشد کمی کود دهید.
از مالچ استفاده کنید تا مقدار رطوبت اطراف انگورها حفظ شود.
یک شبکه توری برای دور نگه داشتن پرندگان از میوه جوانه مفید است.
هرس انگور
هرس بسیار مهم است. انگور در شاخه های رشد عصای یک ساله میوه تولید می کند. اگر عصای قدیمی خیلی زیادی دارید (از هرس بدون هرس) ، انگور کمتری دریافت خواهید کرد. اگر هر ساله انگورهای خود را کاملاً هرس کنید ، رشد و نمو جدیدی خواهید داشت ، اما انگور کم است.

هرس در اواخر زمستان و زمان خواب گیاه انجام می شود ، معمولاً در حدود ماه مارس. اما برای اولین سال یا بیشتر ، هدف ایجاد یک سیستم ریشه و تنه قوی است. در بهار بکارید و انگور انگور را به سه جوانه برگردانید. سپس تا اولین زمستان صبر کنید.

اگر در حال کاشت انگور در درختکاری یا کفی درخت هستید: انگور را یک عدد در هر پست انتخاب کنید و قوی ترین عصا را انتخاب کنید. اجازه دهید سال اول به بالای پست رشد کند و همزمان با رشد ، آن را روی پست محکم کنید. اولین زمستان بالای عصا است و اجازه می دهد تا شاخه های جانبی آن در بالای قسمت درختکاری رشد کند. اگر اجازه دهید انگورها فقط به رشد خود ادامه دهند ، سایه متراکم ، اما میوه کمی ایجاد می کنند. انگور را هر زمستان با برداشتن آن دسته از عصاهایی که در سال قبل میوه دهی کرده اند ، هرس عصای یک ساله را به پنج تا شش جوانه بریده و مقداری عصای تجدید شده را به دو تا سه جوانه برگردانید. هدف این است که عصا روی توری به فاصله 2 تا 3 فوت از یکدیگر قرار داشته باشد. عصای ضعیف و نازک را بردارید. شما می خواهید عصاره های باردهی کافی را روی مزارع باقیمانده بگذارید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۵
علی عزیز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی